Tuesday, November 1, 2011

Monday, October 31, 2011

Ulama Sempoi..

Cube korang perati sape yang dok bertinggung pakai baju puteh tu..
Ha tu la dia ulama yang tengah hot meletop sekarang ni.. Ustaz Azhar Idrus.. Sempoi gila.. Siap minat jadi cameraman lagi. Lawa2 lak tu gambo dia..

Ini lak buku dia yang tengah top di pasaran. Sebulan sampai brapa kali ulang cetak.. gila punya hot. Dan aku pun dah beli dah 1. Memang sempoi la buku tu..

Bukan apa pun. Cuma nak cakap ulama yang macam ni susah la nak jumpak. Slalunya ula2 top ni kita jumpak kat kuliah2 ja. Tapi ni siap leh joint mat2 moto lg... Memang sempoi. Macam ni baru la ramai remaja nak joint dia. Tapi apa2 pun tu kelebihan dia. Tapi bila dah berjemaah semua kelebihan tu akan bersatu dan jadikan Jemaah tu mantop. Ahh kelas gila...
Adik Aku ngidam nak camera ala-ala ustaz Azhar punya tu

Satu Tika Nanti: Aku Pasti

Alhamdulillah, macam ni la yang kita nak. Bola bola jugak tapi sembahyang tak miss. Buat la kat mana pun yang penting sembahyang jangan diringan kan.. Time final piala Malaysia aritu sempat aku cilok gambar ni dari FBsape tah. Kelab JKKK??? hee Ini Penyokong dan yang lagi aku bangga gambar kat bawah ni..

Juara Piala Malaysia Nogori Sembilan. Siap scorer lagi yang jadi imam tu.Jurulatih dia pun berjemaah sama.. Bagus2. Harap2 pasni sebelum perlawanan semua pakat2 hampar sejadah kat tengah padang n ketua pengadil jadi imam. Fuhh time tu aku pun akan berebut2 beli tiket..

Wednesday, October 26, 2011

Biaq Betoi.. Hampa Rasa Lojik Ka???

Dalam pada aku dok bosan sambil belek2 gambar member dalam FB tetibe aku terjumpa gambaq ni..


Aku cilok dari FB Pas Parit Buntar

Perati betoi2. Tu rumah Hj Hadi kot. Rumah papan ja. Hj Hadi ni sapa??? Presiden Pas kot. Tapi rumah macam tu.. La ni cuba hampa cari berapa banyak rumah ketua cawangan UMNo yang rupa lagu tu.. Huh tak jumpa dah kot.. Kalau Rumah ketua cawangan UMNO kat sabah sana nun mungkin la tapi aku yakin kat semenanjung ni dah takdak dah lagu tu.. Ketua bahagian Umno jangan kata la. Kalau tahap menteri mesti berjuta punya. try suruh kira balik berapa nilai rumah tu skrg. Tah2 rumah Hj Hadi ni 2 3 ribu ja apa ka..

Tuesday, October 25, 2011

Tahniah Adik Kimi

Alhamdulillah, akhirnya konvo jugak adik ni.. And Alhamdulillah sempat abg pi sana tgk adik yang sorang ni. Lg pun leh jumpa kawan2 lama. Rindu la kat dorang sme. Yang lagi best tu siap jalan2 dengan Alang lagi. Rasa dah kawen je hahaha..


Ape-ape pun tahniah dari Abg Am. Smart macam amek degree je rupanya. Hee Pas ni leh la sambung blaja amek diploma lak. InsyaAllah..

Wednesday, October 5, 2011

Hudud: Apa Kata Artis

Sambil dok belek2 Sinar harian tadi terbaca la komen2 artis sal Hudud ni. Macam2. Bajet nak tunjuk pandai tapi nampak sangat kebodohannya. Lagi2 si Enot tu. Ada ke patut kalau berzina kena sula. Ni terpengaruh cite Semerah Padi la tu. Heeee camne la nak jadikan artis sebagai idola.






Monday, September 26, 2011

Isu Hudud: Laksanakan...




Lepas satu satu lagi isu yang timbul. Tapi semuanya hanya satu matlamat. Nak menjahanamkan hubungan yang baik diantara anggota Pakatan Rakyat. Tengok isu ni macam yang terbaik yang dapat media korek. Cuba melaga-mengadu domba diantara pimpinan pakatan rakyat ditambah dengan komen-komen sinis orang-orang luar. Tapi yang pasti pimpinan UMNO hanya diam membisu. Tiada pegangan. Nak sokong memang tidak. Nak bantah takot dikatakan sama macam DAP/ So diam je la sambil senyum-senyum berkira-kira yang dorang akan menang pilihan raya. Hehhh.

Tapi apa yang pasti aku yakin pimpinan dalan Pas bukan bodoh. Dorang pastinya akan dapat menyelesaikan isu ini dengan bijaksana dan akan menampakkan lagi kematangan Pimpinan Pas dalam menangani isu ini.

Cuma bagi aku, aku sangat2 sokong kalau hudud ini diterapkan terus dalan Undang2 syariah bukan hanya di Kelantan malah di Malaysia.. Apa bukan muslim nak takut. Bukan dorang dihukum guna undang2 syariah pun.