Sunday, September 4, 2011

Times Up... Back To Work

Esok pagi aku nak bertolak balik ke Manjung semula... Walaupun masih lagi demam tapi demi tugas akan ku tempuh juga segala halangan mendatang... Hee

InyaAllah adik aku lak akan daftar di Upsi Rabu ni dalam jurusan Bahasa Melayu... Gudluck n blaja elok2... Makna nya kat rumah nanti tinggal la mak ayah dan adik bongsu aku. Bila pi sekolah, abah keje tinggal la mak aku sorang diri kat umah...

Teringat ari tu time tazkirah lepas sahur 2 minggu yang lepas, mak abah aku kaitkan atok aku yang makin uzur kat umah dorang tu... Sunyi menanti kunjungan anak menantu untuk berbual bicara. Ada yang datang adalah teman jika tiada hanya kebosanan yang bersamanya... itu baru didunia... Di kubur nanti kita juga akan begitu.. Pasti mengharap kunjungan doa dari anak cucu... Datang doa lega rasanya, jika tiada azab sensara...

Atok dan nenek aku. Time ni dorang sihat lagi..

Rasanya mak aku pun dah mula rasa macam tu. 3 tahun lepas bukan main nak hantar adik bongsu aku pi belajar di pondok Sungai Bakap.. Tapi sekarang bila tawarkan diri mak diam je... Kesian lak aku tengok...

Aku tak pasti apa aku nak buat.. Rasanya aku akan balik keje kat kampung jugak.. tapi mungkin ambil sedikit masa... InsyaAllah.. Mak Abah Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin...

No comments:

Post a Comment