Tuesday, December 1, 2009

Falsafah Korban: Jangan Hanya Raya Korban

Hari Raya Aidil Adha Atau lebih glamor dengan sebutan Hari raya korban atau hari raya haji baru sahaja berlalu. Namun begitu diharap semangat korban yang hadir bersamanya masih tetap utuh di hati setiap muslim. Jangan hanya ketika 10-13 Dzulhijjah sahaja semangat memperkatakan pengorbanan Nabi Ibrahim dan Ismail, selepas itu ceroi sebab banyak sangat makan daging korban. Jangan berada di dalam mode raya lama sangat kerana setiap perjuangan memerlukan pengorbanan. Lagi-lagi di hujung tahun ini. Dan pastinya apabila masuk ke tahun baru suasana akan menjadi lebih sibuk.

Dalam kita sedang mengira detik pembubaran DUN yang entah bila, kita perlu sentiasa bersedia dari setiap sudut baik persediaan strategi, kewangan dan apa sahaja kerana sama ada seluruh DUN Perak mahupun hanya 3 DUN yang akan terbubar Parlimen Tanjung Malim pasti akan menjadi tumpuan. Ia akibat PENGKHINATAN yang bermula dari Dun Behrang yang merupakan salah satu dun dalam parlimen ini.

Dan apabila situasi ini berlaku, pastinya pengorbanan dan ketaatan seperti mana yang dikuliahkan ketika hari raya ini dituntut untuk dilaksanakan oleh setiap nyawa yang cintakan keadilan. So bersedialah wahai teman ke arah itu…..

“Ya Allah andaikata kemenangan itu hadir tanpa penglibatanku, sesungguhnya aku malu untuk meraikannya, tetapi jika kegagalan yang datang menemui pastinya aku akan menyesal kerana tidak menyumbangkan tenaga yang ada dalam perjuangan ini.”

No comments:

Post a Comment