Thursday, December 24, 2009

Kenangan di Cameroon Highland

Memang tak dijangka akhirnya aku sampai lagi ke Cameroon Highland walaupun sebenarnya aku dah serik dengan kejadian 3tahun lalu. Haha nak jadikan cerita penghujung bulan 12 time krismas kitorang akal pimpinan kampus poli telah dihantar untuk dikursuskan (belasah???)kat cameroon ni. Huh dok kat umah orang asli beratapkan rumbia dan berdindingkan buluh. korang bayangkan la macam mana kitorang mengharui malam yang penuh kesejukan.. Huhu sampai kejang la kaki aku subuh tu...

Tapi kali ni aku sampai lagi tapi bukan untuk berkursus but bersama keluarga. Rasanya inila pertama kali kitorang gi piknik bersama keluarga. Tapi kalau ada mak abah and kak long kan lagi best. Ape2 pun pastinya ia memjadi memori indah buat semua.

InsyaAllah ada rezeki tahun depan aku nak belanja family di sana lagi. Tapi ngan syarat mak abah mesti ada. Ahaksss.


Kat sawah padi pun sekarang ni bukan nak boleh jumpa dah orang-orang ni. Kat muzium leh la. Tu yang nampak macam kemaruk sket tu..


Cute gila ah...


Ada macam dok kat luar negara tak??? hehe lawanye pemandangan. lawanye bunge-bunge ni.. Subhanallah indahnya ciptaan tuhan.


Cute je aku tengok kaktus tu. Aku memang ske kat kaktus, yang tak ske jaga kaktus je. Bila aku tengok adik aku yang ske sangat ngan kaktus tu akupun suruh la dia possing sket sambil mengusap-ngusap kaktus tu dengan pipi dia.


Bajet boleh la kutip strawbwrry tapi hampeh tinggal yang kecik2 je. so tangkap gambar je la. At least ada la bukti yang kitorang pi ladang strawberry


Bergambar di ladang teh... Kenangan 3 tahun lalu mengimbau. Tapi time tu aku tak turun bawah pun. dok lepak sorang-sorang layan blues. Haha biasala time tu jadi penghulu program keje pun banyak. daripada aku berpenat lelah meletihkan badan baik ambik kesempatan rehat jap.

P/S: Skrg ni abang tengah kumpul duit tuk tu. Korang pun save la bajet k... Heee

No comments:

Post a Comment