Sunday, June 27, 2010

Kisah Kucing Najib


Aku pun pelik bila Mahfuz cite sal kucing Najib... yela aku bukan ada TV nak tengok... Bukak tenet lak jarang-jarang, surat khabar boikot... Rupa-rupanya mmg betoi pun Najib mintak pendapat rakyat tuk bagi nama kicin tu... hahaha tapi idea Najib meminta rakyat menamakan kucing parsi tu telah menjadi bahan gurauan dan jenaka ramai pihak.

Apa pun, korang bacalah sendiri di bawah..

Blog Sinarhairan:

Apahal Najib? Lancarkan kempen beli barangan Malaysia dan berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih tanpa dirancang. Dulu suruh rakyat rancang perbelanjaan.

Datuk Seri Najib Tun Razak mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing Parsi yang dibelinya kelmarindi laman blog 1 Malaysia. Sinar Hairan cadangkan Najib namakan anak kucing Parsi kerakyatan Malaysia dengan nama Rosmoh saja

Blog Jamil Kucing (Seorang bloggger pencinta haiwan khususnya kucing)

Lagi satu melayu. pilih bulu. sanggup beli kucing parsi. cuba kalau ambil kucing merempat bagi dekat dia ,ingat dia nak umumkan di akhbar,nak minta orang bagi nama. tapi pasal kucing parsi.maka melalak mendengar seluruh malaysia. betul ke sayangkan si kecil .kalau betul ada perasaan sayang pada kucing permohonan saya untuk membuka tempat menyelamatkan kucing-kucing terbiar pasti mendapat perhatian. ini kalaus etakat melalak macam anjing je buat apa. sayang si kecil konon.adeiiii poodahhhhhhhhhhhhhh


Blog Al-Brangi:

Saya ada beli seekor kucing Parsi betina yang sangat cantik, mempunyai sepasang mata galak yang biru menawan untuk dikahwinkan dengan al-Jantani. Bulunya sangat gebu dan putih melepak, menarik setiap mata memandang......menjadi rebutan si kucing-kucing jantan lain.

Saya bertanyakan kawan-kawan akan nama yang sesuai untuk dipadankan dengan kecantikannya serta sesuai dengan nama pasangannya al-Jantani.

Ada yang mencadang al-Wan-Malazinya......ada yang syorkan al-Betinanya......ada yang rekomen al-Umconya.....ada yang beri al-Fulusnya......al-Feldanya......al-Darbynya...... al-Autarnya.....al-Habislonya......al-Sibunya......al-Samynya......al-Soileknya......al-VeeCeeDeenya

Namun satu pun tak berkenan di hati......sehinggalah satu petang datang seorang tua yang mengusulkan nama al-Nantunya yang membawa maksud itulah kucing si'menantu'nya.

Maka di hari perkahwinannya kucing itu, orang tua itu mengisytiharkan Kucing Istimewa itu diberi nama Al-Nantunya.....Maka sehingga saat ini, kucing al-Nantunya menjadi popular amat.....meniti dari bibir ke bibir akan pujiannya.

Blog Biagpila:

DEY MACHA!!! PELIK BIN AJAIB APABILA SEORANG PM YANG BELIKAN KUCING PARSI UNTUK ANAK DIA,MINTA RAKYAT TOLONG BAGI NAMA KAT ANAK KUCING TU...KAH!KAH!KAH!
INIKAH TANDA-TANDA KECIL PRU 13 TELAH HAMPIR?
APABILA SEMUA MEDIA PENGAMPU MEMULAKAN KERJA MENGAMPU,MAKA KAKI AMPU PULAK AKAN BIKIN PERADUAN MENAMAKAN ANAK KUCING PARSI...KAH!KAH!KAH!
APA-APA PUN TOLONG KASI NAMA KAT ANAK KUCING TU.TAKDAK NAMA MACAMANA NAK DAFTAR SEBAGAI PEMILIH DENGAN SPR? PILIHANRAYA DAH DEKAT NI BAI.....KAH!KAH!KAH!!!

No comments:

Post a Comment