Thursday, November 3, 2011

Yeahh, Mahasiswa Merdeka

SERDANG – Mahasiswa kini bebas berpolitik dengan keputusan Mahkamah Rayuan Isnin lalu bahawa Seksyen 15 (a) Akta Universiti (Auku) adalah tidak sah dan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, dengan keputusan Mahkamah Rayuan itu peruntukan 15(5)(a) sudah tidak lagi wujud dan kini mahasiswa bebas untuk berpolitik.

“Boleh, dengan sendirinya,” katanya pada sidang media selepas mengadakan pertemuan bersama Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin, Naib Presiden MCA Gan Peng Siew dan UKM4 di Hotel Mines Wellness di sini semalam.

Kenyataan tersebut disokong oleh Khairy

Mereka juga meminta agar pihak kerajaan tidak membuat rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan Isnin lalu yang memutuskan Seksyen 15(5)(a) Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Pada masa yang sama mereka menggesa kerajaan memansuhkan Seksyen 15 AUKU dimansuhkan selaras dengan program transformasi politik dibawa Datuk Seri Najib Razak.


Alhamdulillah kini mahasiswa bebas merdeka.. Tapi bukan tu yang aku nak komen sbb dari dulu lagi kami dah anggap semua tu hanya sebagai duri di jalanan..

Yang nak dijadikan cerita Alhamdulillah sekarang ni masih ada lagi pimpinan2 umno yang bersama rakyat macam yang 2 3 kerat tu.. Maybe tu tarbiyyah PMIUM kot.. Tahniah buat Khairy dan Saifuddin..

Gambar time makan2 dengan Saifuddin Abdullah

No comments:

Post a Comment