Sunday, March 25, 2012

Malang Yang Tak Sudah

Entah malang mana yang hinggap kat aku.. Mungkin ni balasan buat orang yang baik.. Ingat taknak nyusahkan orang tapi tersusahkan diri sendiri lak. kalau aku terima pelawaan orang tu hari tu maybe sme ni tak berlaku..

Ingat nak pi konvo Ilsas just nak hepi-hepi tapi rupanya malang menanti. Siap beratur panjang.. Lepas satu satu yang datang mujur la aku kuat semangat. heee
Aku cuba henjut pelan-pelan dengan moto kesayangan aku tu. Tapi tetibe sblm tol rawang dia dah start jem pulak.. Mujur la tak jem terus.. Dalam hati aku abesla... kuar tol Sg Buloh singgah jap kat kedai moto. Ayat first yang kuar dari pomen tu, "Enjin sudah bunyi la, ini piston ada problem, mau bukak sekali ka???" "Kalau bikin brapa agak??""tgk dulu la.. kalau tak teruk dalam RM250." hehehe. tapi sebbek aku buat kat apa pomen melayu tu.. just kena RM160 je..

Kopak beb..

Dah anto moto g kedai, alamak aku nak pi Uniten naik ape lak ni.. Adoiii..

"Adik nak mintak tolong leh???" huhu terpaksa buat suara manja kat adik aku.. Sebbek dia mmg baik n nak tolong walaupun tgh gaduh2 jugak time tu.. Hahahaha mmg terbaik la kerekter katun dalam FB kimi ni... emm mmg banyak sangat tolong aku dari start kenal dia lagi.. Kredit tuk Adik Kimi..

Tapi malang tak settle lagi.. Ada lagi yang menyusul.. Pagi raptai konvo tu dengan bergaya dan bersemangat aku kuar rumah. Suar jeans, kemeja T Siap ber kasut hitam kesayangan lg.. hee mmg smart la.. Elok je nak berjalan g masjid tetibe rasa lain macam je.. bila pandang belakang tetibe nampak 1 tapak kasut. Huhuhu time ni la nak buat pasalnye pon.. Adoi mane nak cari gam ni...Jenuh jugak mengcover. Sebbek tak ramai orang nampak. Malam tu kopak lagi duit Aku RM85 beli kasut itam. Huhuhu..

Ok la fine konvo dah settle tapi mmg la penat sangat.. Kaki kiri aku ni sampai sakit2 sampai la ari ni.. Stil tak leh angkat tinggi. Taktau apa puncanya.. So pagi jumaat yang tenang tu aku pun sersiap la pagi2 nak balik ke manjung untuk meneruskan kehidupan ku.. tapi alamak.... La apehal banyak minyak itam meleleh ni??? Huhuhu Ada bocor la pulak... Maknanya Kuar duit lagi la ni... Huhu nak nanges.... Ni la konvo yang aku akan ingat sampai bila2....

No comments:

Post a Comment