Wednesday, December 31, 2008

Kage Bunshin No Jutsu dan Pengorbanan

Bila dok sorang-sorang ana selalu gak dok termenung, kan best kalau aku ada power macam Son Goku, leh gi mane-mane je. Only used Gerakan Sejenak je. Senang nak balik poli atau ke tempat lain tuk meting or hendle usrah dan program. Sekarang ni asek ponteng program je. Ape taknye, buat jauh-jauh. Kat Kuantanlah, Jalan Raja Laut la. Dah la ana taktau jalan. Nak gi umah Ustaz Mior pun terpaksa tumpang Abang Amin.


Emm atau ada power macam Naruto, guna jurus pembahagi bayang tuk ramaikan orang masa pi demontrasi. Tengok la yang pergi baru-baru ni dok bantah Israil laknatullah tu adalah dalam 500orang. Kalau aku datang 1000 orang dah makin ramai. At least bagi orang lain bersemangat and biar bayangan tu dok kat depan agar orang ramai tak cedera bila polis mengganas. Tak pun tuk kerja-kerja tampal poster ke ape ke... Ape salahnya kan. Bukan nak gunakan power tu semua tuk benda yang tak elok. Semua tuk kerja-kerja dakwah islam. Kekadang ana sempat panjatkan doa mintak-mintak ana ada kuasa tu. (Ini cerita betul bukan main-main (,”)hehe)


Tapi kita kene terima hakikat inilah Islam, jalan yang kita pilih yang akan membawa kita ke arah kebaikan. Jalan ni takkan mudah kita nak tempuh. Nak kepada islam pastinya memerlukan pengorbanan yang sangat besar. Nak balik ke poli, kita terpaksa korbankan masa, dah la letih kerja, ada program dengan kawasan lagi, kampung dah tak penah jenguk, waktu senggang terpaksa diisi dengan keperluan dakwah yang lain. Masa satu hal, duit lagi. Alahai bila pikir pasal duit lagi parah. Dah la duit cukup-cukup tuk sem depan je.(Nampaknye terpaksala tangguh nak kawin (",))


Nak ramaikan perhimpunan aman bukannye senang.sudah la berisiko dengan FRU, masa, wang, promosi, alahai siksanya perjuangan ini. Tapi sahabat-sahabat semua inilah pengorbanan yang perlu kita lakukan dalam memastikan Islam dapat di tegakkan. Apalah sangat pengorbanan yang kita lakukan jika dibandingkan dengan nikmat Allah. Usah dibanding dengan nikmat sebiji mata kita, malah jika dibanding dengan sebiji buah mata kucing yang kita makan pun pastinya tak dapat dinilaikan berbanding dengan amal dan pengorbanan yang kita lakukan. Tanpa sebiji mata kucing pastinya kita takkan dapat mengetahui bagaimana rasanya buah tersebut. Jika ditanya kepada ana bagaimana rasanya buah mata kucing pastinya ana akan berkata ”rasanya adalah seperti memakan buah mata kucing juga adanya.” Hee So nak tau makan la sendiri.


Mudah-mudahan kita semua termasuk dalam golongan orang-orang yang sabar dan sentiasa istiqamah dan bersabar dalam perjuangan. Janganlah kita disibukkan dengan masalah-masalah peribadi dan cuba menyisihkan diri dari aktiviti dakwah. Ingatlah, ayat yang membuatkan rambut nabi beruban adalah, “Maka istiqamahlah kamu (pada jalan yang benar) sebagaimana diperintahkan kepada kamu dan (juga) orang yang telah bertaubat bersama kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Dia Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.” (Maksud Al-Quran Surah Hud:112)


Cukup sekadar ini ana menulis, yang baik antum ambik buat pengajaran yang salah tolong betulkan, Mudah-mudahan Allah mudahkan urusan kita.

No comments:

Post a Comment