Thursday, August 13, 2009

Bersiap Tawan Perak


Himpunan 1 Black Perak yang dianjurkan oleh Dewan pemuda PAS Perak berjaya mencapai matlamatnya apabila Berjaya menghimpunkan lebih 2500 orang peserta dikalangan pemuda dan penyokong Pakatan Rakyat. Walapun terdapat sedikit gangguan oleh pihak polis dan FRU diawal program namun ia tidak mematahkan barang sedikit pun semangat para peserta program. Program yang diadakan di Markaz PAS Bagan Serai Masjid Tinggi berakhir dengan lancar dan aman.

Matlamat program tersebut ialah persediaan kearah penyusunan jentera pilihan raya pemuda untuk memantapkan organisasi pemuda seluruh negeri. Hitam merupakan tema himpunan kali ini dan ia mensasarkan seluruh pemuda yang cintakan demokrasi tulin kearah menegakkan keadilan untuk rakyat terutamanya di Perak.

Pimpinan yang hadir dikalangan PAS, PKR dan DAP iaitu Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Haji Abu Bakar Hussein,YAB Menteri Besar Rakyat Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Isteri , Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Haji Idris Ahmad, Ketua Pemuda PAS Pusat, Ust. nasharuddin Tantawi, Ketua Angkatan Muda Keadilan, Sdr. Samsul Iskandar, ADUN Pakatan Rakyat, Drs. Khalil idham Lim (Titi Serong),Hj.Ramli Tusin(Gunung Semanggol), Hj. Hussin Din (Selingsing), Ab. Yunus Jamahri (Kuala Kurau), Sum Chiok Ling (Bercam), Ahli Parlimen Bagan Serai, Hj. Mohsin Fadli, dan pimpinan Pakatan Rakyat yang lain.

Program yang berakhir pada tepat waktu zohor itu menampilkan pemidato seperti berikut :

1. Ketua pemuda PAS Perak
2. Pengarah Jentera Piliharaya PAS Perak, Hj. Asmuni Awi
3. Pesuruhjaya PAS Perak, Ust.Abu Bakar Hussain
4. Pengerusi pakatan Rakyat Perak,DS. Mohammad Nizar jamaluddin
5. Ketua AMNK, Shamsul Iskandar
6. Ketua penerangan PAS Pusat, Ust. Idris Hj.Ahmad
7. Ketua Pemuda PAS Pusat, Ust. Nasharuddin Tantawi

Pada sebelah malamnya pula akan diadakan ceramah di empat zon yang telah ditetapkan iaitu Larut, Sungai Siput (U), Lumut dan Tanjung Malim. Penceramah-penceramahnya terdiri dari pimpinan Dewan Pemuda PAS Pusat dan juga negeri.




No comments:

Post a Comment