Saturday, May 15, 2010

Tukar Tiub….

Orang tua-tua slalu cakap jangan hepi sangat karang adala nak bersedih jap lagi tu…

Huhu aku dah kene dah.. Tu la sape suruh hepi sangat malam tu.. I-City kunun.. ha kan dah malang… Malam tu jugak la moto ni nak wat pasal… Bering depan pecah…. Arhhhh macam mana nak balik ni….
Nasib baik Peje ada huhu leh balik PJ… lega.

Settle… tido, bangun nak balik.. Dah smart dah… elok naik moto… Opsss… “Adik keje leklok k. Cepat sket awak tu dah lambat.” Elok je dia gerak g keje, aku pun sorong la moto… Huhu tayar blakang pancit la… Tadi tu cover je taknak bagi adik aku risau… Lalala nasib baik kedai dekat…

Settle… drive… singgah RnR Rawang… sarapan… drive lagi… poyo la nak singgah TF pulak… Beli buah , bayar, g kat moto… Ya Allah tayar depan la pulak pancit… Tak pe kedai dekat je… Tetibe kedai la pulak tutup… malangnya aku ari ni… kene tolak g behrang stesyen… 3 4 kilo la jugak…

Settle… Lega sampai pejabat… huhuhu parking cantek punya… Sapu sampah jap… rehat, tertido… alamak da nak malam la… kuar jap nak simpan moto. Hah??? Pancit lagi???? Blakang lagi?? Dugaan betol aku kali ni. Nasib baik tak cukup duit kalau tak bukan tiub je, dengan tayar luar, dengan rim skali aku tukar… tengok la karang heeee…..

(catatan lepas geram)

No comments:

Post a Comment