Sunday, April 12, 2009

Aku Jadi Pegawai SPR…

Tak pernah terfikir dalam hidup, aku ni akan jadi pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR}. Walaupun hanya tuk pemilihan pemuda kawasan tapi tetap SPR kan. Hehe.

Ayat dah mantap. Lama aku sediakan. Semuanya berjalan dengan lancar. Elok time bukak soalan, macam-macam soalan keluar da. “Macam mana kalau calon dah lebih had umur?” “Macam mana nak pangkah?” Adoi macam mana aku nak jawab ni. Adala pulak yang nak tarik diri. Tapi Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.

Terima kasih kepada Awi, Rudy and Iman di atas pertolongan kalian. Kalau tak, lagi la aku kelam kabut.

Dan akhirnya keputusan menjelma. Berikut aku senaraikan AJK baru Pemuda PAS Tanjung Malim.

Pengerusi Tetap: Ustaz Mad
T. P. Tetap: Abang Salim
Ketua: Abang Aminuddin KP
Timb Ketua : Abang Rustam
Naib Ketua : Cikgu Gani
AJK : Abang Shamsul
Abang Nasir
Cikgu Azhari
Abang Rafi
Abang Junaidin
Abang Suhaily
Ustaz Arman
Abang Azmi
Pemeriksa Kira2: Ustaz Azizan
Abang Khairul

Tapi yang peliknya adalah Ustaz Nik. Dia yang hepi lebih2. Alasan yang diberi, sebab tak menang haha. Tapi takpe. Dia ingat di akan terlepas la tu. Sori beb, kuota lantikan ada lagi 5 orang. So bersiapla untuk di lantik. Macam tu la perangai orang Pas masing-masing nak elak jawatan. Sebab dorang paham, jawatan bukan satu kebanggaan tapi suatu amanah.

No comments:

Post a Comment