Sunday, April 19, 2009

PSP dan PPD, Suatu Pertemuan

Alhamdulillah, Aku puas..

Kunjungan 2 buah poli ke PSAS berakhir dengan suatu input yang amat bermakna buat aku dan JPPI. Poli Seberang Prai dan Poli Port Dikson. Ya mungkin tujuannya berbeza namun aku rasakan pertemuan tersebut amat bermanfaat bagi Islam dan perjuangan yang aku dokongi hari ini.

Pertemuan yang tak dijangka dengan Abdul Hadi dan Syafie, dua figur besar yang komited dengan perjuangan islam di PSP memberikan aku satu lagi informasi baru berkaitan pergerakan JIK Politeknik yang mana pastinya maklumat ini amat berguna kepada PEMIMPIN. Bermakna secara tidak langsung bukan aku sahaja yang mendapat manfaat dari pertemuan ini malah poli-poli di bawah Pemimpin juga akan mendapat manfaat yang sama. Dan di harapkan dalam masa yang terdekat pihak PSP dapat menghubungi Pemimpin bagi membolehkan penyelarasan dilakukan.

Begitu juga dengan PPD. Walaupun tiada gerakan Islam yang dikesan namun benih-benih telah mula kelihatan. Dan benih-benih ini jika di jaga sebaiknya pastinya akan membuahkan suatu hasil yang baik. Adik-adik dari PPD agak komited dengan apa yang mereka lakukan pada hari ini. Namun begitu mereka memerlukan lebih pengalaman dalam menjadi peneraju ummah di bumi PPD. Mudah-mudahan dengan pertemuan singkat kita pada hari ini akan memberikan adik-adik suatu input berguna untuk menjadikan matlamat adik-adik dalam mendaulatkan islam tercapai.

No comments:

Post a Comment