Thursday, April 23, 2009

Bila Najib Kat Kotak Rokok

Memang mengerikan... Itulah pandangan pertama ana bila terpandang kempen anti rokok yang baru yang dipaparkan di kotak-kotak rokok. Huh janin, paru-paru, otak eeee. loya tekak dibuatnya. Ana harap biarlah kempen kali ini berjaya setelah kempen-kempen sebelum ini berjaya hanya menghabiskan duit tetapi tidak berjaya mengurangkan jumlah perokok.

Namun begitu, daripada cakap-cakap yang ana dengar orang ramai masih lagi tidak kisah dengan segala usaha kerajaan tersebut. Merokok tetap merokok. Malah orang-orang Pas sendiri masih ramai yang menghisap rokok walaupun telah dinyatakan haram oleh mufti.

Malah Pas Perak melalui Dewann Ulamanya telah melancarkan kempen anti rokok dikalangan penyokongnya. Jika tak tahan sangat merokoklah di dalam tandas. Tetapi segala kempen masih lagi belum berjaya menyedarkan penyokongnya.

Time PRK Bukit Gantang, ana terdengar orang bersembang, "orang pas ni kalau nak bagi brenti merokok senang je taruk gambar Najib kat kotak rokkok mesti depa tak isap dah." haha try la kalau brani.

No comments:

Post a Comment