Wednesday, March 18, 2009

Aku Respek YB-YB Aku

Alhamdulillah, Aku ada YB-YB yang begitu prihatin dengan rakyat di kawasan masing-masing, baik untuk Parlimen mahupun dewan undangan negeri.

2 3 hari lepas ketika aku nak ke pekan, aku ternampak YB Khalil Idham Lim yang sedang melawat sebuah rumah yang baru terbakar sehari sebelum itu. yang tu biasalah orang Umno pun buat jugak. Yang menjadi luar biasanya hanya beliau dan pembantunya sahaja yang berada di tempat kejadian. Bukan kata YB aku ni tak glamor atau tidak diendahkan oleh orang ramai malah aku yakin kehadirannya pun tidak diketahui oleh masyarakat setempat. Ini menunjukkan keiklasan dan kesungguhan beliau meninjau kesusahan rakyat dikawasan yang diwakili. Buat kerja baik n ikhlas tak tunjuk kat orang pun orang akan tau. tapi kalau tak ikhlas tunjuk la macam mana pun orang taktau. Yang kedua inilah sikap wakil rakyat PAS yang begitu amanah dalam melakukan kerja. mereka tidak pernah mengharapkan publisiti tetapi mereka tetap dikenali.

Kalau Adun Umno aku pasti satu kampung dipaksa turun. Mane taknye 1st mesti ada makan-makan. Kalau orang kampung tak turun sape nak abiskan makanan. 2nd wartawan turun jugak. Karang kalau tak ramai orang, malu la YB tu time kuar TV or surat khabar. 3rd itu je la cara nak bagi orang kampung tau yang dorang ni KONONNYA begitu prihatin. Kalau tak orang kata tak wat keje lak.

Itu YB Khalil, ustaz mujahid pulak petang yang sama buat program kat kampung aku. Yang ni lagi satu kelebihan yang ada pada YB PAS. Boleh bagi pengisian tentang apa sahaja. Ceramah politik boleh, kuliah agama pun boleh, Khutbah jumaat pun boleh.Kalau wakil Umno imam sembahyang mungkin la boleh itu pun just baca surah dalam mukadam je. tengok la paklah sendiri dah nak 6 tahun memerintah baru brapa kali je jadi imam. InsyaALLAh kalian pastinya dapat bertahan sesi depan.

Kali ni untung betoi orang parit buntar, kalau berlaku musibah bukan 1 tapi 3 orang YB akan turun memberikan bantuan sedaya mungkin. Dan aku pasti perkara ni takkan berlaku pada UMNo kecuali ada orang besar seperti PM, TPM or raja yang turun sama.

No comments:

Post a Comment