Sunday, May 3, 2009

Aku dan Saifuddin Abdullah

“Sekarang ni dah mudah untuk jumpa dan berbincang menteri, kalau dulu dapat jumpa Pengetua kolej Kediaman pun dah cukup bangga.” Itu antara kata-kata YB Saifuddin Abdullah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang datang untuk merasmikan Majlis Konvokesyen sidang pertama.

Dia ingat aku akan terpengaruhla dengan kata-kata dia. Ya mungkin dia lain dari yang lain. Mudah untuk bergaul kerana sebelum ini beliau adalah TNCHEP di Universiti Malaya (kalau tak silap aku). Tapi kalau datang dari lubang yang sama pastinya perangainya tidak lari dari yang lain. Yela kawan tu baru 2 minggu jadi timbalan menteri karang dah lama tu dia pun dok kat pejabat la jugak. Ini semua permainan biasa orang politik tuk katakan kepada rakyat kami ni lebih baik dari yang sebelum ni. Sama je dengan najib, baru turun ke bawah sekali dah di kira merakyat. Sampai bila dia akan bertahan kita tunggu. Hahaha.

Aku sebenarnya dah tak hairan dengan semua ni. Apa la sangat yang nak dibangga jika dapat jumpa dengan menteri. Lagi la pulak dengan menteri yang rasuah dan mempunyai rekod buruk. Kalau dengan haji Nizar tu sejak dia naik dadi MB dan berapa puluh kali aku jumpa. Mat Sabu, Nik Aziz, Hj Hadi. Tu semua orang besar. Tak heran pun. Maybe orang UMNO kemaruk bila jumpa menteri/pimpinan dorang sebab dorang memang susah tuk jumpa kot. Yela bila dah jadi YB dorang dah jadi macam orang kat kayangan. Susah nak turun kecuali dah nak pilihanraya.

Bila cerika kat Cik Usup dia gelak je. Dorang nak tarik balik saluran tiga la tu. Macam yang kita tahu Pengundi muda dah tolak BN secara total. So dorang pastinya akan terkubur kalau sme ni berlanjutan. Saluran Satu dah semakin pupus. Yang tiga-empat-lima semakin ramai. Nak tak nak terpaksa la merakyatkan diri.

No comments:

Post a Comment