Sunday, May 3, 2009

Pesta Konvo Yang Haru-Biru

Selamat Datang Ke Majlis Konvokesyen Kali ke 4 Politeknik Sultan Azlan Syah.

Tapi aku hanya mengalu-alukan kehadiran ke Majlis Konvo dan bukannya Pesta Konvo. Pesta kali ini agak berlainan daripada yang lain. Penuh dengan konsert dan persembahan. Ya mungkin tidak seteruk Pesta Konvo PUO** tetapi banyak perkara yang menyebabkan aku menjadi tidak senang dengan Pesta Konvo tersebut.

Ianya dimulai dengan persembahan zapin dan diakhiri dengan Live Band. Tetapi disulami dengan konsert nasyid. Huh pandainya dorang susun. Pastu tiap-tiap hari suruh doa semoga program diberkati.

Bercerita tentang tarian Zapin, Alahai time latihan punyala baik dengan bertudung, baju pun ok tapu rupa-rupanya time persembahan sme tu hilang. Dengan kebaya ketat dan jarang dan tanpa tudung. Huh ni sme cik wahida tu la yang punya arahan. Mujur la Ustaz Amin tu bijak jugak. Cuba elak daripada kumpulan nasyidnya terjebak sekali malam tu.

Yap mungkin sme tu masih kecil tetapi kesannya bagi jangka masa panjang perlu dielak segera. Kalau kali ke 4 mereka sudah boleh bertapak pastinya pesta konvo mendatang akan menjadi lebih teruk lagi. Puak-puak huha-huha pasti akan menganjurkan program yang lebih besar.

Tahniah kepada JAIP yang mengambil inisiatif untuk turun ke Pesta Konvo ini yang mana menurut kisahnya terdapat pasangan merpati yang sentiasa berdua-duaan ketika konsert-konsert tersebut berlangsung.

** Kisah dari orang pertama – Konsert yang semakin menjadi-jadi di PUO adalah hasil daripada restu pengarah dan kroni-kroninya. Yang mana isterinya adalah penasihat program huha-huha manakala anaknya adalah tokei kepada peralatan konsert.

No comments:

Post a Comment